naulan kantaan
Toni
2005-10-19 06:29:30 UTC
älä polta kannabista,
se on vitun vaarallista.
siit valtio ei oo vielä tehny verollista.

-steen1
2005-10-19 17:21:50 UTC
Post by Toni
älä polta kannabista,
se on vitun vaarallista.
siit valtio ei oo vielä tehny verollista.
-steen1
Kyllä.

Stenkka on muutenkin mies paikallaan.

http://www.steen1.com/

Janne
Kai Ruuska
2005-10-20 06:53:10 UTC
Post by J
Post by Toni
[...]
Vittu mikä Spede.
--
Kai

"Always be yourself. Unless you suck."
2005-10-20 07:47:30 UTC
Post by Kai Ruuska
Vittu mikä Spede.
Sun mielestä.

Miksi?

Janne.
Kai Ruuska
2005-10-20 07:55:14 UTC
Post by J
Post by Kai Ruuska
Vittu mikä Spede.
Sun mielestä.
Jep.
Post by J
Miksi?
En tiedä. Veikkaisin yhdistelmää geenit ja ympäristötekijät, mukaan
lukien muutama mediayhtiön imagokonsultti.

2005-10-20 18:36:30 UTC
Post by Kai Ruuska
Post by J
Sun mielestä.
Jep.
Nojoo. Tällehän mä en ikävä kyllä voi mitään. Mutta kiinnostais tietää,
että mihin sä tämän mielipiteen perustat.
Post by Kai Ruuska
Post by J
Miksi?
En tiedä. Veikkaisin yhdistelmää geenit ja ympäristötekijät, mukaan
lukien muutama mediayhtiön imagokonsultti.
Siis varmaankin tietoisesti tulkitsit kysymykseni väärin, tarkoitin
tietysti että miksi hän on sinun mielestäsi pelle?

Vaikkakaan tämä aihe ei todellakaan tälle foorumille kuulu, ja joku
puristi varmaan vetää herneet neppariin, niin silläkin uhalla joudun
tähän ottamaan kantaa.

Olen nimittäin ko henkilön tuntenut n. 15 vuotta, ja sillä pohjalla voin
sanoa että olet väärässä, ainakin mitä tuohon imagokonsultointiin tulee.
Geeneihin en ole pätevä ottamaan kantaa, ja ympäristötekijät pitää
ehdottomasti paikkansa. Tältä suunnalta tulee paljon tyyppejä joilla on
sanottavaa.

Sinänsä on hyvä että sinäkin kuulut kanssani niihin, jotka suhtautuvat
skeptisesti median luomaan kuvaan henkilöistä, jotka julkisuudessa ovat.
Mutta samaan aikaan tulisi muistaa, etteivät kaikki jotka musiikkia
tekevät ole myyneet itseään seiskoille tai muulle keltamustalle lehdistölle.

Varsinkin jos tuntisit yhtään tätä (itä)helsingin kulttuuria, joka
monesti kulminoituu juuri näihin räp-ympyröihin, tietäisit ettei täällä
päin juurikaan ratsasteta julkisuuskuvalla tai imagokonsultoinnilla.
Tietysti ulkopuolelta seuraavan saattaa olla vaikeaa erottaa "aitoja"
henkilöitä imagokonsultoinnin tuotteista, varsinkin mitä tuohon
musiikkibisnekseen tulee, koska ikävä kyllä nykyään myydään paljon,
paljon levyjä nimenomaan juuri esittämälläsi tavalla.

Mutta veikkaanpa että mikäli vaivaudut yhtään tutustumaan Steen1:n
tuotantoon tai edes tuolta saitilta löytyviin kirjoituksiin, saatat
huomata olleesi väärässä muodostaessasi mielipidettäsi hänestä ja hänen
vaikutteistaan. Monet asiat eivät ole sitä miltä ne sinun silmissäsi
saattavat ensi silmäyksellä vaikuttaa. Toisaalta monet ovat taas juuri
sitä. Mutta taito onkin erottaa nämä toisistaan.

"Uugee kromataan, tv-tähden kiille
Kävelevä mainos herkkuu dirikan silmille
riimii niille jotka klubilla edustaa,
miten v***s pystyt erottaa sen oikeen jäbän lelusta?"

-Steen1, Huvipuiston takana

Janne.
Toni
2005-10-21 06:26:39 UTC
Post by J
Stenkka on muutenkin mies paikallaan.
http://www.steen1.com/
niinkuin meillä itä-koskenpäällä sanotaan, mieluummin stenkka kuin jenkka.

mutta kuka ihme on milla rautio? veikkaan et populistijournalisti
huonosti kirjoitettuna.

saako muuten tupakkaa kasvattaa kotona? entä saako sitä myydä hipeille?

~
2005-10-21 21:58:52 UTC
Post by Toni
mutta kuka ihme on milla rautio? veikkaan et populistijournalisti
huonosti kirjoitettuna.
Jos luet tämän jutun,
--> http://www.steen1.com/img/steen_IS.pdf
joka julkaistiin tietyssä "keltamustaan uskonlahkoon" kuuluvassa
lehdessä edellisen Steenin levyn tiimoilta, ja tarkistat jutun
kirjoittajan, voit olla hyvillä jäljillä.

Kuitenkin tämä on allekirjoittaneen henkilökohtainen johtopäätös, eikä
siis ole Steenin ilmoittama kanta aiheeseen. Steen kertoo milla
rautiosta, ja sillä hyvä.
Post by Toni
saako muuten tupakkaa kasvattaa kotona? entä saako sitä myydä hipeille?
En tiedä, mutta epäilen. Mitäs nyt siitäkin tulisi, jos valtio ei saisi
verotuloja tupakan myynnistä? Miksiköhän muuten pontikan keitto on
laitonta? Vissiin.

Janne.
Markku Virta
2005-10-22 09:01:42 UTC
Post by J
En tiedä, mutta epäilen. Mitäs nyt siitäkin tulisi, jos valtio ei saisi
verotuloja tupakan myynnistä? Miksiköhän muuten pontikan keitto on
laitonta? Vissiin.
Kyllä tupakkia saa vissiin viljellä kotitarpeiksi, jos saa tupakan kasvamaan
jotenkin. Lakipykäliä selasin, ja ei siellä käsittääkseni kotikäyttöön
kasvattamista suoranaisesti kielletä...käytännössä se on tietenkin hankalaa
ja lakia rikkoo jos vaikka satunnaiselle kulkijalle tarjoaa saatikka myy
tuollaisen testaamattoman savukkeen.

Tulisiko pontikan kotikeitto sallia dekriminalisoinnin myötä, vai tulisiko
kannabiksen kotikasvattaminen kieltää ja siirtää myynti Alkoon...eiku Kakoon
(tms.) siis?
Janne.
2005-10-22 20:11:05 UTC
Post by Markku Virta
[...]
Okei. Hieman yllätti tämä tieto. Mutta oon ollut ennenkin väärässä :)
Post by Markku Virta
Tulisiko pontikan kotikeitto sallia dekriminalisoinnin myötä, vai tulisiko
kannabiksen kotikasvattaminen kieltää ja siirtää myynti Alkoon...eiku Kakoon
(tms.) siis?
Mun puolesta pontikan keiton vois hyvin sallia, ei oo mua niin lähellä
oleva aihe. Mutta toisaalta, siinähän on vissiin joitain vaaratekijöitä,
liittyen ihan siihen tuotteseen jota sieltä rööristä siinä alussa tulee?
EIkös se oo jonkun verran myrkyllistä tjsp? Joten kyllä sitä pitäis miettiä.

Ja mitä tohon kannabikseen taas tulee, niin mikäli se laillistetaan
täysin, olisi oikea paikka sille alko(kako, mikälie.). Mutta mun
mielestä tuohon sopisi paremmin Hollannin malli, jossa myynti on
sallittua joissain määritellyissä paikoissa, kotikasvatusta ei vahdata,
ja mukana saa kanniskella alle 30g:n satseja.

Tämä ihan vain siitä syystä, että köyhänä mun pitää ajatella sitä mikä
on mulle myös rahallisesti kannattavinta, ja sitä on hampun kasvattelu
kotona tai kaveripiirissä, jolloin kustannukset pysyvät mulle alhaisina.
Ja luultavasti nykyiselläänkin saan kannaa itselleni helpommin ja
halvemmalla kuin silloin jos se olisi vaikkapa alkossa myynnissä,
silloinhan mun pitäis mennä aina alkosta sitä ostamaan. Tietysti silloin
ei tarvitsisi pelkää että millon ovikello soi ja hupo tulee ratsaamaan
harmittoman lossittelijan.

Janne.
Jani Miettinen
2005-10-24 10:30:26 UTC
Post by J
[...]
Metanoliahan sieltä tulee.
--
V: No tietysti siksi, että niin on paljon helpompaa ja loogisempaa!
K: Miksi?
K: Kannattaako vastaus kirjoittaa ennen kommentoitavaa tekstiä?
2005-10-24 12:11:36 UTC
Post by Jani Miettinen
Post by J
[...]
No justii. Sitähän sieltä. Eikä sitä vissiin suositella nautittavaksikaan?

Ja taas yksi syy lisää suosia kotikasvattamista, niistä rööreistä ei tuu
mitään tappavaa moskaa. Ei sillä että emmä ollukkaan
pontikkapannukauppaan säntäämässä.

Se on vissiin ollut melko yleistä jossain vaiheessa tuolla maaseudulla,
mutsinkin taloon oli sen faija tehny kellariin maakaivon tisleitä varten.

Janne
Mika Rasanen
2005-10-26 18:06:38 UTC
Post by J
Post by Jani Miettinen
Post by J
[...]
No ei suositella. Metanoli hapettuu elimistössä formaldehydiksi, joka
tekee pahaa jälkeä eläville soluille.

Pontikan keitossa on tärkeintä muistaa, että metanolin kiehumispiste on n.
65 astetta ja etanolin 78 astetta. Tislauksen alussa lämpötilaa nostetaan
pikkuhiljalleen, ja kaikki ennen 78 asteen lämpötilaa höyrystynyt tuote
heitetään pois. Kun keitos on saavuttanut etanolin kiehumispisteen
lämpötila yritetään pitää 78-80 asteen tuntumassa niin kauan kuin
tuotosta syntyy.
Post by J
Se on vissiin ollut melko yleistä jossain vaiheessa tuolla maaseudulla,
mutsinkin taloon oli sen faija tehny kellariin maakaivon tisleitä varten.
Taisihan se olla. Tarina kertoi minunkin kotikylälläni parissa talossa
pannun tippuneen, ja naapuritalosta paljastui tulipalon yhteydessä
200 litran rankkisatsi.